Hevimetallia… meikkaamisesta? – tässäpä varsin erikoinen kampanja

Heavy Meikki -kampanjassa on mukana tunnettuja suomalaismuusikoita.

17.04.2025

Suomi on maa, josta löytyy väestöön suhteutettuna eniten metallibändejä – ja nyt myös meikkaamisesta kertovaa hevimusiikkia. K-Citymarket on nimittäin lanseerannut Heavy Meikki -kampanjan, jonka yhteydessä julkaistaan Cittari Recordsin (!) kautta meikkaamisesta kertovaa raskasta musiikkia.

”Mukana on todella monipuolinen kattaus metallimusiikkia 80-lukua henkivästä seksikkäästä tukkahevistä uniikkiin hyperpop-metalliin ja voimaannuttavasta power metalista moderniin death metaliin. On vahvoja melodioita, huutoa, örinää – ja niin paljon tunnetta, että äänitysten jälkeen mikrofonit tarvitsivat terapiaa. Meistä on mahtavaa, että Cittari halusi tuoda esiin aitoa heviä eikä artistien tarvinnut jarrutella”, toteaa music supervisor Leo Niemi, joka yhdessä äänisuunnittelija Tuomas Ahvan kanssa vastaa kampanjan musiikin suunnittelusta.

Ensimmäiset julkaistut kappaleet laulaa Shereign-solisti Sara Strömmer sekä taiteilijanimellä Damien esiintyvä artisti. Strömmerin power-henkisessä Voittajan katseessa luodaan smoky eye -silmämeikki ja Damienin Wash Away the Darkness kertoo puhdistautumisesta – eli vartalon ja kasvojen pesusta ja hoitamisesta. Ensi viikolla julkaistaan vielä kaksi kappaletta lisää.

”Kappaleessa on oma primitiivinen potentiaalinsa, ja olen ylpeä siitä, että sain luoda jotain, mikä varmasti puhuttelee jokaista kuulijaa omalla tavallaan”, Strömmer sanoo.