Mikä on muotimaailman päheintä hottia? Siis sitä kovinta, kuranteinta, kuuminta kamaa? Metalli. Onhan se tiedetty jo hetken aikaa. Oli H&M:n keksityt bm-bändit, oli Kanyen Metallica-, anteeksi, Yeezy-mallisto, oli Kim Kardashianin Se Paita.
Nyt kuolometalli on vallannut myös catwalkit. Japanilainen couture-linjasto Avalone esitteli juuri syysmallistonsa. Kuten allaolevista kuvista näkyy, death metal -bändi Morticianin logon voi huomata niin sanotusti ”inspiroineen” design-työtä.
Morticianin kitaristi Roger Beaujardilla on mielipide asiaan, jonka pitkän version voi lukea täältä, mutta joka kiteytyy aika näppärästi seuraavaan pätkään:
– Onko se mielestäni naurettavaa? Kyllä. Kiehunko raivosta? Enpä oikeastaan. Aika huvittavaahan tämä on. Harkitsenko oikeusjuttua? Ehkä. Enpä usko. Pelkäänkö tämän vahingoittavan imagoamme? Vaikea sanoa. Olenko huolissani, kun joku idiootti, pilalle hemmoteltu, rikas millenniaali leikkii kovista pitämällä meidän logomme rip-offia ylihintaisissa, muka-muodikkaissa rievuissaan? Enpä oikeastaan.
Katu-uskottavuus bändiltä ei siis kuulemma ole mennyt. Ainoa asia, joka Beaujardia todella kismittää, on logon varastaminen ilman lupaa tai reilua korvausta. Minkä me kaikki varmasti ymmärrämme.
Mutta rakas Infernon lukija, tiedäthän mitä tämä kaikki loppujen lopuksi tarkoittaa? Totta kai tiedät. Metallifani on se kauan etsitty, maailman äärimmäisin, absoluuttisin hipsteri. Me tykättiin tästä kamasta niin hemmetin kauan ennen kuin se oli coolia. Onneksi olkoon, me.