Italialainen Fleshgod Apocalypse on kehittänyt persoonallista sinfonisen death metalin tyyliään määrätietoisesti vuoden 2007 perustamisestaan alkaen. Edellislevy Velenosta on kuitenkin ennättänyt vierähtää jo viisi vuotta. Suurin syy tähän on lähes keulamies Francesco Paolin hengen vienyt vuorikiipeilyonnettomuus vuonna 2021.
Vakava haaveri on inspiroinut myös Opera-levyä, joka pyörittelee epätoivon ja uudelleensyntymän teemoja raivokkaalla otteella. Meno on ollut äärimmäistä jo aiemmin, mutta nyt kaikessa on entistäkin intensiivisempi tunnelma.
Yksi tärkeimmistä tekijöistä tässä on Jacob Hansenin miksaama ja masteroima äänimaailma, joka soi edellislevyjä selkeämpänä mutta myös massiivisempana. Tätä nykyä puhtaista lauluista vastaa ainoastaan Veronica Bordacchini, jonka ääni on tuotu sille kuuluvalle paikalle etualalle.
Yhtyeen yltiödramaattinen vyörytys on varmasti monelle kuulijalle liikaa, eikä melodiamaailmassa ole toisaalta tapahtunut mitään suurensuuria muutoksia. Musiikin tunnistaa Fleshgod Apocalypseksi heti alkuhetkistä lähtien. Useimmille faneille se lienee kuitenkin vain hyvä asia.